Kamerik Ideeën Event Magazine
Voor Oasen heb ik een magazine met ‘ideeën stimulerende teasers’ bedacht, geïllustreerd en vormgegeven.
Oasen drinkwater heeft de goede gewoonte om al hun werknemers na te laten denken over het bedrijf en haar diensten. Voorafgaand aan een brainstorm-weekend wilden ze alle deelnemers een mooi ‘blader’ magazine toesturen zodat iedereen alvast in de juiste stemming enthousiast aan het weekend kon beginnen.
De brief was om gedachten als: ‘Alles is al bedacht’ of ‘Dit is te moeilijk’ weg te nemen en te vervangen door: ‘Ik kan aansluiten!’ en ‘Mijn inbreng is waardevol’. Dit hebben we bereikt door rustig te beginnen met een paar grappige teasers en minder moeilijke vragen om in de stemming te komen. Vervolgens hebben we opgebouwd naar een paar pittige associatieve oefeningen en vragen.
Bijzonder zijn de QR-codes die overal in het magazine terugkomen. Deze verwijzen naar ideeën die al eerder in een online ‘ideeëngenerator’ zijn opgenomen. In de tablet-versie van het magazine zijn ze ook klikbaar.
Een leuke klus die ik met veel plezier heb uitgevoerd. Ook omdat de samenwerking met Oasen zo fijn verliep en we er samen de schouders onder hebben gezet. Ondanks de extreem strakke deadline mag het resultaat er zijn.
Oasen drinkwater heeft de goede gewoonte om al hun werknemers na te laten denken over het bedrijf en haar diensten. Voorafgaand aan een brainstorm-weekend wilden ze alle deelnemers een mooi ‘blader’ magazine toesturen zodat iedereen alvast in de juiste stemming enthousiast aan het weekend kon beginnen.
De brief was om gedachten als: ‘Alles is al bedacht’ of ‘Dit is te moeilijk’ weg te nemen en te vervangen door: ‘Ik kan aansluiten!’ en ‘Mijn inbreng is waardevol’. Dit hebben we bereikt door rustig te beginnen met een paar grappige teasers en minder moeilijke vragen om in de stemming te komen. Vervolgens hebben we opgebouwd naar een paar pittige associatieve oefeningen en vragen.
Bijzonder zijn de QR-codes die overal in het magazine terugkomen. Deze verwijzen naar ideeën die al eerder in een online ‘ideeëngenerator’ zijn opgenomen. In de tablet-versie van het magazine zijn ze ook klikbaar.
Een leuke klus die ik met veel plezier heb uitgevoerd. Ook omdat de samenwerking met Oasen zo fijn verliep en we er samen de schouders onder hebben gezet. Ondanks de extreem strakke deadline mag het resultaat er zijn.
- Klant: Oasen, Afdeling Productie Onderzoek
- Periode: december 2012