Hoe ik werk

Natuurlijk is ieder project uniek maar dit kan je ongeveer verwachten wanneer je besluit mij in te huren voor jouw verhaal.

  1. Analyse

Het is mijn gewoonte om samen met mijn klant een workshop te organiseren. Dat klinkt misschien wat zwaar, maar dit valt reuze mee. Het is een vraaggesprek waarbij ik aan de hand van voorbeelden samen met jou jouw wensen analyseer. Ik vraag ook altijd of je voorbeelden mee kunt nemen. Voorbeelden van hoe het niet moet zijn vaak informatiever dan ‘goede’ voorbeelden.
Ik stel allerlei vragen. Zo komen we er achter wat je nodig heeft om jouw doel te bereiken. Soms komt iemand bij me voor een boek maar komen we er tijdens ons gesprek achter dat een magazine veel effectiever zal zijn, of andersom.
We gaan in op jouw persoonlijke smaak en voorkeuren. En, niet onbelangrijk, passen deze voorkeuren wel bij het verhaal dat je wilt vertellen?

  1. Ontwerp

Ik ontwerp een aantal voorstellen waarvan je er één uitkiest voor verdere uitwerking. Deze voorstellen worden gebaseerd op de workshop.

  1. Uitwerking

Na de uitwerking van het ontwerp volgen er een of meerdere aanpassingsronde(n) op detail. Hoeveel rondes hangt af van de complexiteit van het verhaal en jouw wensen.
Je levert tekst en beeldmateriaal zo mogelijk foutloos en definitief aan zodat correcties, en tijdsverlies, zo veel mogelijk worden vermeden.
Indien gewenst vraag ik offertes je aan bij een drukker, printer of beletteraar. Ik heb goede contacten met verschillende leveranciers. Als ik bij hen iets bestel weet ik uit ervaring dat het helemaal goed gaat komen. Ook als er eens een keer iets gebeurd dat niet helemaal de bedoeling was, want iedereen maakt wel eens fouten.

  1. Aanleveren

Nadat je nog een laatste keer het ontwerp heel goed hebt gecontroleerd lever ik het aan bij de drukker, printer of beletteraar. Ik bel altijd even na of alles goed is aangekomen en iedereen begrijpt wat de bedoeling is. Dat voorkomt misverstanden.

  1. Resultaat

Je krijgt je kaartjes, brochures of ander promotiemateriaal netjes afgeleverd en…

je kunt aan de slag!
  • Tessa understands non profit projects. She has her own style that is attractive to a broad public. She is very thorough and technical when needed yet creative and approachable. I definitely recommend Tessa for the quality of her work and reliability.

    Lucie Herraiz CunninghamFounder and Chair of the board at Delft MaMa
  • Tessa heeft diverse producten voor ons gemaakt, met name magazines en brochures. Dat heeft altijd goede kwaliteit opgeleverd, met slimme oplossingen voor lastige vragen. Ik kan Tessa van harte aanbevelen voor vormgevingswerk!

    Rob JanmaatCommunicatiebureau de Lynx
  • Tessa is op het grafische vlak een uitstekende professional. Vanaf idee tot uitwerking kan je bij haar terecht, waarbij de afwerking altijd van bijzonder hoog niveau is. Overigens is Tessa altijd zichzelf, en verkoopt daarom geen commerciële praatjes. Tessa maakt Skizzie daarom tot een creatief, waardevol en betrouwbaar grafisch bureau!

    Luuk PlatschorreTremani
  • Tessa is heel creatief en heeft een aansprekende stijl van vormgeven. Daarnaast heeft Tessa oog voor detail en denkt ze aan de praktische bruikbaarheid van het materiaal.

    Karen Knolsstudio Lampro
  • Tessa vertaalde mijn persoon en persoonlijkheid heel goed in mijn huisstijl. Ze was oprecht geïnteresseerd en stelde kritische vragen. Bezoekers die mijn website bezochten en mij later in levende lijve ontmoeten zeggen allemaal dat de site ‘mij ademt…’ Dat levert een flinke slagingskans op bij potentiële klanten. Ik ben daarom erg blij met Tessa.

    Marco TielemanPersonal Coach