Hoe ik werk
- Analyse
Het is mijn gewoonte om samen met mijn klant een workshop te organiseren. Dat klinkt misschien wat zwaar, maar dit valt reuze mee. Het is een vraaggesprek waarbij ik aan de hand van voorbeelden samen met jou jouw wensen analyseer. Ik vraag ook altijd of je voorbeelden mee kunt nemen. Voorbeelden van hoe het niet moet zijn vaak informatiever dan ‘goede’ voorbeelden.
Ik stel allerlei vragen. Zo komen we er achter wat je nodig heeft om jouw doel te bereiken. Soms komt iemand bij me voor een boek maar komen we er tijdens ons gesprek achter dat een magazine veel effectiever zal zijn, of andersom.
We gaan in op jouw persoonlijke smaak en voorkeuren. En, niet onbelangrijk, passen deze voorkeuren wel bij het verhaal dat je wilt vertellen?
- Ontwerp
Ik ontwerp een aantal voorstellen waarvan je er één uitkiest voor verdere uitwerking. Deze voorstellen worden gebaseerd op de workshop.
- Uitwerking
Na de uitwerking van het ontwerp volgen er een of meerdere aanpassingsronde(n) op detail. Hoeveel rondes hangt af van de complexiteit van het verhaal en jouw wensen.
Je levert tekst en beeldmateriaal zo mogelijk foutloos en definitief aan zodat correcties, en tijdsverlies, zo veel mogelijk worden vermeden.
Indien gewenst vraag ik offertes je aan bij een drukker, printer of beletteraar. Ik heb goede contacten met verschillende leveranciers. Als ik bij hen iets bestel weet ik uit ervaring dat het helemaal goed gaat komen. Ook als er eens een keer iets gebeurd dat niet helemaal de bedoeling was, want iedereen maakt wel eens fouten.
- Aanleveren
Nadat je nog een laatste keer het ontwerp heel goed hebt gecontroleerd lever ik het aan bij de drukker, printer of beletteraar. Ik bel altijd even na of alles goed is aangekomen en iedereen begrijpt wat de bedoeling is. Dat voorkomt misverstanden.
- Resultaat
Je krijgt je kaartjes, brochures of ander promotiemateriaal netjes afgeleverd en…